בידוד אקוסטי למשרדים

פתרונות יעילים למניעת הפרעות רעש בחללי עבודה

לעיצוב משרדים בקונספט של מרחב פתוח יש מגוון רב של יתרונות, אך לעיתים קרובות העובדים בסביבות אלה סובלים מרעש מוגזם שפוגע ביכולת הריכוז וגורם לירידה בפרודוקטיביות. הדהודי שיחות בין העובדים, צעדים, קולות הבוקעים מאזורי ישיבה, צלילים שמופקים על ידי ציוד משרדי – כל אלה מתמזגים יחד ויוצרים רעש מונוטוני שעלול לגרום לשלל קשיים, ביניהם הסחות דעת תדירות, כאבי ראש, עצבנות, ירידה במוטיבציה ואי יכולת להתמקד לאורך הזמן.

החדשות הטובות הן שניתן להתגבר על הבעיה באמצעות מגוון פתרונות אקוסטיים מתקדמים, המאפשרים ליצור מרחב משרדי שקט, נוח וממוקד, שמתאים למגוון סגנונות העבודה. החל מלוחות קיר ותקרה ועד לווילונות סופגים גלי קול, מוצרים אלה, הנקראים לעיתים מחיצות אקוסטיות, לא רק חוסמים רעשי רקע באופן יעיל אלא גם מציעים איכויות אסתטיות, התורמות למראה ההרמוני והמהוקצע של החלל.

מחיצות משרד אקוסטיות

בחירת הפתרונות האקוסטיים הנכונים

מוצרים אקוסטיים משתנים ברמות הצפיפות והעובי ומתאימים ליישומים ספציפיים, בהתאם למאפיינים של החלל (גובה, גודל, עומס וכדומה) והצרכים האקוסטיים (חסימה מלאה או חלקית של גלי הקול). כך, רמת הבידוד האקוסטי בחדר ישיבות אינה זהה לזאת שנדרשת באולפני הקלטות. כדי להתאים את הבידוד האקוסטי לצרכים שונים, השוק מציע מבחר גדול של מחיצות – להתקנה על הקירות, על התקרה או מעל החלונות.

פאנלים אקוסטיים סופגים או מפזרים קולות שמופקים במשרדים, מפחיתים הד והדהוד, משפרים את האיכות האקוסטית של החלל ויעילים במיוחד לשליטה ברעש בחדרים גדולים. לוחות אלה עשויים מחומרים כמו גבס אקוסטי, פוליסטירן מוקצף (קלקר), או יריעות אקוסטיות, מיועדים להתקנה על הקירות ומשמשים להפחתת הרעש בחדר או בין החדרים.

לוחות תקרה אקוסטיים מותקנים בין קורות התקרה, מונעים הדהוד של הרעש כלפי מטה ומשמשים לבידוד אקוסטי בין קומות. לוחות תקרה עשויים מחומרים כמו פוליסטירן מוקצף (קלקר) או יריעות אקוסטיות מיוחדות.

סוגי פנלים אקוסטיים

השוק מציע שני סוגים עיקריים של פאנלים אקוסטיים: מחוררים או עטופים בבד.

  • לוחות עטופים בבד בנויים מחומר בולם קול שמכוסה בשכבת בד. הפנלים מגיעים בגדלים וצבעים שונים להתאמה לסגנונות עיצוב שונים.
  • לוחות מחוררים יעילים במיוחד לחסימה של רעשי רקע ומיועדים לשימוש בחללים עם דרישות אקוסטיות גבוהות, כמו למשל באולפני הקלטות. הפאנלים בנויים מחומר סופג קול עם שכבה עליונה בעלת חורים זעירים. הצליל מתפזר דרך החורים ונספג בחומר האקוסטי. פאנלים אלה מותקנים לעיתים על התקרה.

מוצרים אקוסטיים לטיפול בחלונות הינם אביזרים מבודדים שעוזרים להפחית את הרעש שחודר אל החלל מבחוץ תוך שיפור תנאים אקוסטיים בחדר. מוצרם אלה כוללים וילון אקוסטי ותוספות מבודדות לחלון. אביזרים אלה אינם רק בולמים גלי קול לחסימת רעשים אלא גם מסייעים בשליטה ברמת האור שבחלל ובשיפור התייעלות אנרגטית.

פנלים אקוסטיים למשרד

בידוד אקוסטי לחלונות

וילון אקוסטי הוא וילון הסטה שנתפר מבד סינטטי צפוף בולם קול המורכב ממספר שכבות, כאשר ביניהן נוצרים כיסי אוויר. דגמים רבים של וילונות אקוסטיים מכילים שכבת בד כבדה חיצונית לשיפור העמידות. הווילון מיועד למניעת מעבר רעשים בין חללים, לשיפור איכות בידוד הרעשים החודרים דרך הכניסה, ולחסימת רעשים החודרים מהרחוב אל תוך החלל דרך החלונות. הווילון האקוסטי נתלה מעל החלון באמצעות מוטות וילונות או מסילות, בדומה לווילונות רגילים. וילונות אקוסטיים זמינים בצבעים ובסגנונות שונים ויכולים לשמש לצרכים אסתטיים ופונקציונליים כאחד.

להשגת סביבה מבודדת עם איכות אקוסטית גבוהה, מומלץ לשלב וילונות אקוסטיים עם מחיצות קיר או תקרה. תוספות לחלונות הינן שכבות העשויות מחומרים כמו זכוכית או אקריליק שמותקנות בצד הפנימי של החלונות כדי להפחית את העברת הרעש. תוספות אקוסטיות לחלון כוללות:

שכבה שנייה של זכוכית או אקריליק למסגרת החלון הקיימת, ליצירת מרווח אוויר שעוזר לחסום את הצליל. לוחות נשלפים מאקריליק הניתנים לחיבור למסגרת החלון באמצעות פסים מגנטיים או שיטות הידוק אחרות. תוספות אלה מותקנות ומוסרות בקלות יחסית וניתן להשתמש בהן לצרכים אקוסטיים זמניים.

לסביבה מבודדת באופן מקסימלי, מומלץ להתקין בחדר חלונות זכוכית אטומים לרעש המהווים חלופה אקוסטית לחלונות רגילים. חלונות אקוסטיים עשויים משכבות זכוכית מרובות המופרדות על ידי כיסים המלאים באוויר או בגז. בנוסף למניעת הרעשים ושיפור האיכות האקוסטית, חלונות אלה מציעים בידוד אקלימי משופר ועמידות בפני קרני UV.