מחיצות אקוסטיות בין עמדות עבודה בחללי עבודה משותפים

מה צריך לדעת על מחיצות אקוסטיות בין עמדות עבודה בחללי עבודה משותפים?

אחד המפתחות להצלחה בכל תחום הוא גמישות. העולם סביבנו משתנה כל הזמן ובעידן הנוכחי הקצב מואץ יותר ויותר. רק מי שיודע להסתגל לתמורות במהירות וביעילות מצליח להגשים את מטרותיו ולמצות את הפוטנציאל שבו. בפרט כך הדבר בעולם העסקים, כמעט בכל ענף, ואחת הדרכים המומלצות לשמור על רמת גמישות גבוהה היא לוותר על משרד קבוע שההוצאות סביבו מרובות ולפעול בחלל עבודה משותף.

ואכן, חללי עבודה משותפים הם הדבר הבא בתחום המשרדים להשכרה ובעצם הם כבר כאן והביקוש אליהם הולך וגדל ככל שעוד אנשי מקצוע כמו מעצבים, עורכי דין, אדריכלים, יועצים עסקיים, כותבים, סטארט-אפיסטים ועוד נחשפים ליתרונותיהם, מה גם ששיתוף משאבים הופך באופן כללי לקונספט מקובל.

מחיצות קיובקים

יתרון משמעותי אחד של חללי עבודה משותפים הוא המפגשים המעניינים והמפרים הדדית והחיבורים שנוצרים בזכות העובדה שמדובר בחלל משותף לאנשים רבים. מצד שני, ישנם מקרים שבהם נדרשת גם פרטיות, וצורך בשקט, ולשם כך הפתרון האופטימלי הוא מחיצות אקוסטיות.

מחיצות אקוסטיות בין עמדות עבודה בחלל עבודה משותף (שאגב, נקרא גם HUB) מקנות גמישות תפעולית מלאה: קל להתקין אותן, קל להסיר אותן, קל לשנות אותן וקל להתאים אותן לכל צורך חדש שנוצר, ובנוסף הן תורמות גם לאסתטיקה של המרחב – בקיצור, פתרון מושלם.

כיצד לבחור מחיצות לחלל עבודה משותף?

באופן טבעי לכל HUB מתאימות מחיצות אחרות, וכמובן שייתכנו גם סוגי מחיצות שונים באותו חלל עבודה משותף. החלטה חשובה אחת במסגרת בחירת מחיצות עבור חללי עבודה משותפים היא גובה המחיצה – האם היא מגיעה עד התקרה או שמא ניתן להסתפק בסגירה חלקית?

גבהים סטנדרטיים הם 1.2 מ', 1.35 מ', 1.5 מ', 1.8 מ' ו-2.05 מ', אבל במידת הצורך ניתן ליצור גם מחיצות גבוהות יותר או נמוכות יותר ובאופן כללי כאלה שיתאימו בדיוק למאפייני ה-HUB הספציפי אליו הן מיועדות. היתרון העיקרי של מחיצות רצפה-תקרה גבוהות הוא הפרטיות המוחלטת ואילו המחיצות הנמוכות יותר מתאימות למקרים שבהם מעדיפים שמירה על אווירת אופן ספייס.

אלמנט נוסף בבחירת מחיצות לחלל עבודה הוא עובי המחיצות, שבאופן טבעי משפיע גם על רמת הבידוד האקוסטי, ובנוסף ניתן לבחור את הציפוי לכל מחיצה ומחיצה. האופציות הנפוצות הן בד, זכוכית, מלמין, לוח שעם ולוח מחיק. בדרך זו ניתן להתאים את המחיצה גם לאופי ה-HUB, גם לעיצוב שלו וגם לצרכים הפרקטיים של העובדים באותן עמדות עבודה.

OPEN SPACE

סוף מעשה במחשבה תחילה

קל מאוד לפרק, להתקין ולשנות מחיצות אקוסטיות בין עמדות עבודה שונות, אבל גם כאן כדאי להשקיע מחשבה בתכנון מדויק של המחיצות, כאמור, בחירה נכונה שלהן. עוד יותר מומלץ לעשות זאת באמצעות אנשי מקצוע מנוסים בתחום, כך שחלל העבודה המשותף יתנהל באופן האופטימלי וגם יהיה שובה לב במיוחד.