הולכת מערכת תקשורת במחיצות

מערך המידע המוזרם אל המחשבים שלנו מגיע דרך אלפי כבלים של תקשורת הנמצאים בסביבתנו באופן מתמיד. חוטים על גבי חוטים מועברים מעל לראשנו, מתחת לרגלנו ולידנו. בעידן בו אנו מדברים על תקשורת אלחוטית ואחסון מידע רב בצורה נגישה על גבי רשת האינטרנט כמו במחשוב ענן, אנו נוטים לחשוב שכל המידע זורם דרך האוויר.

מחשוב ענן הוא המונח החזק הרווח כיום בשוק התקשורת, אבל מערכת התקשורת הזו חייבת להיות מחוברת למחשבים עצמם ולרשתות האינטרנט המגוונות. על-מנת לחברן, יש להעביר חוטים וכבלים לנקודות חשמל ונקודות תקשורת בתוך מחיצות עבודה כדי להזין את כל המידע הדרוש. יש צורך בבנייה של מחיצות גבס חלולות שדרכן יועברו החוטים הרצויים דרך תקרה או רצפה צפה. על-מנת שהחוטים יגיעו למחיצות העבודה ולא יראו לעין, ניתן להתקין תעלות להולכה של מערכות התקשורת הללו.

סוגי תעלות

תעלות עם מכסים

אלו הן תעלות מכוסות העשויות מ PVC קשיח ואינם מכילות עופרת. התעלות מורכבת על-גבי קיר בכל מקום שניתן, בין אם מדובר בחלקו התחתון של הקיר, במרכזו או אפילו בראשו. דרך תעלות אלו משחילים את חוטי התקשורת הרצויים וסוגרים אותן בעזרת מכסים כך שהכל נשמר ונשאר חבוי ואסטטי לעין. מתוך התעלות הללו ניתן להוציא שקעים לחשמל ונקודות תקשורת במקומות הרצויים.

תעלות פינתיות

משרד או כל מקום אחר אינו קו ישר רצוף אשר מגיע עד אינסוף. בכל מקום ישנן פינות שגם בהן צריך להוליך מערכות. תעלות פינתיות פותרות את הקושי ומותירות את החוטים חבויים בצורה נקייה לחלוטין. תעלות אלו מגיעות בשינויי זווית ומכוסות במכסה לבן על-מנת להעניק מראה נקי ויפה.

תעלות מחולקות

לעתים ישנו צורך בהעברה של יותר ממערכת תקשורת אחת ויש גם צורך להבדיל בין מערכת אחת לשנייה. ריבוי חוטים בתעלה יחידה עלול לגרום לבלבול בהתקנה וחוסר סדר במקרה ויש תקלה. כדי למנוע מראש את המקרים הללו ישנם תעלות מוחלקות. התעלות האלה מוחלקות בצורה פנימית ומוליכות בכל אחת את המערכת הרצויה שלה. התעלות הללו יכולות להגיע עם מכסה כוללני וניתן גם לשלב יותר מכיסוי אחד בהן.

תעלות עם פס דבק

תעלות אלו ניתנות לשימוש בבתים ובמשרדים. אלו הן תעלות רגילות עם מכסה לבן שדרכן ניתן להעביר חוטי טלפון, אינטרנט וחשמל מבלי שנצטרך לראות אותם. תעלות אלה באות עם פס הדבקה דו-צדדי שימנע תזוזה ויחסוך קדיחות מיותרות בקירות או אפילו בתקרות.

חשמל ותקשורת במחיצות

אלמנטים חשובים בהתקנת תעלות

  • התקנת תעלות היא דרך נוחה ויעילה להחבאת חוטי תקשורת וחשמל במקומות שונים. התעלות צריכות להיות עשויות מחומר הנקרא PVC קשיח שאינו מכיל עופרת על-מנת למנוע רעילות ובלאי לאורך זמן.
  • הן צריכות להיות עמידות בפני חום וקור שכן במקומות שבהן מערכת תקשורת מועברת יש פליטה חזקה של חום מהמחשבים ויש צורך גם בקירור עז למנוע קריסה.
  • בהתקנת תעלות הולכה במעבדות שונות, הן צריכות להיות עמידות בפני חומצה וחומרי בסיס בריכוזים נמוכים. אם חומרים מסוכנים ישפכו על-גבי התעלות לא יקרה דבר למערכת התקשורת העוברת דרכן.

בנוסף לתעלות עצמן ישנם אינספור אביזרים המגיעים איתן, על-מנת להקל ולשדרג את מקום העבודה הרצוי. הולכת מערכות תקשורת בתעלות היא דרך נוחה, בטוחה ואסטטית הניתנת להתקנה בכל מקום.

מחיצות בעובי 3 סמ כולל משטחים צפים ומדפים תלויים על הקיר.